8leté gymnázium
Lékařské a přírodovědné gymnázium PRIGO je střední školou, která zahájila činnost v roce 1994. Poskytuje vzdělání ve třídách osmiletého a čtyřletého gymnázia.
Gymnázium osmileté – obor Gymnázium 79-41-K/81
Obor všeobecného osmiletého gymnázia využívá výhod studia na víceletých gymnáziích, která se soustředí na nadanější žáky a jejich komplexnější, kontinuálnější a dlouhodobější přípravu, než je tomu v případě klasických čtyřletých gymnázií. Víceletá gymnázia také těží ze synergického efektu a předávání si zkušeností mezi jednotlivými věkovými skupinami dětí a žáků. Na osmiletá gymnázia se převážně hlásí nadanější a schopnější děti základní školy. Většinou vybočují z řad svých vrstevníků ve třídě. Přijímací řízení pro nadané děti není tolik stresující jako v případě čtyřletých gymnázií, protože v případě neúspěchu u přijímacích zkoušek mají v budoucnu ještě možnost zápisu na gymnázium šestileté, či později čtyřleté.
Učební plán a školní vzdělávací program (ke stažení zde).
Podmínky přijetí pro 1. kolo
Za všechny části přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 166 bodů. Za část jednotné (státní) části přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 100 bodů a za školní část přijímací zkoušky může uchazeč dosáhnout maximálně 66 bodů. Žáci, kteří se zúčastní 1. kola přijímací zkoušky, budou na základě jejich výsledků seřazeni. Ke studiu budou přijati ti žáci, kteří se umístí v intervalu od 1. místa po místo, které odpovídá pořadí žáka, který se umístil v pořadí jako poslední v rámci kapacity vypsané pro 1. kolo přijímacího řízení pro daný obor vzdělávání. Pořadí uchazečů bude stanoveno podle souhrnného bodového hodnocení jednotné přijímací zkoušky a školní přijímací zkoušky. V případě shody bodového hodnocení je postupně pro stanovení výsledného pořadí použit (1) průměrný prospěch dle bodu 1, (2) posléze podle bodu 2 a (3) podle bodu 3 „kritérií pro uznání školní přijímací zkoušky“. Dále je v pořadí postupně zohledněno bodové hodnocení u jednotné přijímací zkoušky prioritně (4) z Českého jazyka, a poté (5) z Matematiky a dále (6) průměrná známka z Českého jazyka z posledních dvou vydaných vysvědčení a (7) průměrná známka z Matematiky z posledních dvou vydaných vysvědčení.
Přijímací zkouška
Přijímací zkouška se skládá z posouzení níže uvedených částí:
1) výsledku jednotné (státní) přijímací zkoušky (max. 100 bodů),
2) výsledku školní přijímací zkoušky (max. 66 bodů).
Jednotná (státní) přijímací zkouška se skládá ze dvou didaktických testů z a) Českého jazyka a literatury (ukázka pro gymnázium 8leté zde a 4leté zde) a b) Matematiky (ukázka pro gymnázium 8leté zde a 4leté zde). Za plný počet bodů z jednotlivých didaktických testů získá uchazeč maximálně 50 bodů. Nejvyšší možný počet bodů za jednotnou přijímací zkoušku je tedy 100 bodů v případě bezchybných odpovědí na všechny otázky v obou testech. Školní přijímací zkouška se skládá z testu Obecných studijních předpokladů – OSP (ukázka pro gymnázium 8leté zde 4leté zde). V závislosti na výsledku testu může uchazeč získat až 66 bodů. Informace o přípravném kurzu na školní přijímací zkoušku naleznete zde.
Uznání školní přijímací zkoušky
Přijímací zkouška může být uchazeči uznána (prominuta) a uchazeč obdrží maximální počet 66 bodů bez nutnosti absolvovat test Obecných studijních předpokladů, pokud splní alespoň jedno z níže uvedených kritérií. V případě žádosti o uznání školní části přijímací zkoušky na základě níže uvedených bodů 4-8 je nutnou podmínkou přiložení čestného prohlášení s přílohami. Toto čestné prohlášení je nedílnou součástí přihlášky.
Kritéria pro uznání školní přijímací zkoušky
Osmileté gymnázium
1) průměrný prospěch ze všech předmětů ve čtvrté a páté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 4. třídy a 1. pololetí 5. třídy) nepřekročil hodnotu 1,3
2) průměrný prospěch ze všech předmětů ve čtvrté nebo páté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 4. třídy a 1. pololetí 5. třídy) nepřekročil hodnotu 1,2
3) průměrný prospěch ze 3 dále uvedených předmětů (Matematika, Přírodověda, předmět ze skupiny Člověk a společnost) v páté třídě ZŠ (dokládá se pouze prospěch za 1. pololetí) nepřekročil hodnotu 1,0 a celkový prospěch ze všech předmětů ve čtvrté a páté třídě ZŠ (dokládá se prospěch za 1. a 2. pololetí 4. třídy a 1. pololetí 5. třídy) není větší než 1,5
4) umístění na 1. – 5. místě v okresním kole matematické olympiády, v okresních (krajských) soutěžích vyhlašovaných MŠMT, kraji nebo školami (např. Matematický klokan, Bobřík informatiky aj.)
5) složení certifikované jazykové zkoušky z anglického, německého, francouzského nebo španělského jazyka v úrovni A2 a vyšší (např. KET, PET, FIN in DEUTSCH 2, FLYERS)
6) na podkladě aktuálního a doloženého členství v Mense ČR (hodnota IQ je vyšší nebo rovna 130)
7) umístění v prvních 30 % pořadí v Logické olympiádě organizované Mensou ČR v krajském kole alespoň jedenkrát v průběhu studia na základní škole
8) na podkladě rozhodnutí ředitelky Lékařského a přírodovědného gymnázia PRIGO na základě správního uvážení o uznání typově ekvivalentních nebo podobných úspěchů uvedených v bodě 4) a 5) hodných zvláštního zřetele
V případě uchazečů, kteří ukončili školu dříve, platí podmínky stanovené školským zákonem.
Více o studiu na našem gymnáziu se dozvíte zde.
PRIGO – Střední školy – On-line DOD
PRIGO Chytrá škola
PRIGO je školou pro život, jaký bude. Naše žáky a studenty se snažíme připravovat na to, aby obstáli hlavně v budoucím životě, a to přesto, že představy nás všech o tom, jak bude společnost i život za několik desítek let vypadat nemají jasné kontury. Naše filozofie je ukotvena v desateru principů PriorityGO. Snažíme se vychovávat kreativní osobnosti s vysokou adaptibilitou a flexibilitou, které se budou schopny uplatnit v životě u nás i v zahraničí. Proto za základ přípravy na budoucí život považujeme rozvoj schopnosti kritického myšlení. Ve výuce klademe důraz na moderní didaktické metody a rozvoj obecných kompetencí. Vycházíme ze skutečnosti, že škola v současnosti není výhradním ani hlavním zdrojem informací a její úlohu přebírá do jisté míry on-line prostředí. Proto jsou pro nás důležité moderní technologie. Mobilní zařízení a prostředí internetu využíváme nejen ve výuce, ale také ve všech dalších aktivitách a činnostech spojených s návštěvou školy. Naším cílem je, aby se staly přirozenou součástí života jako nástroj k řešení problémů a zjednodušení života i práce, nikoliv jako způsob konzumace volného času a náhrada osobních sociálních vazeb. Respektujeme při tom tradiční hodnoty a naše kulturně-historické prostředí.
Jsme CHYTROU školou. Jedněmi z našich priorit jsou proto konektivita, elektronická komunikace a transparentnost. Důraz klademe na výchovu k bezpečné práci s technologiemi. Již pátým rokem dynamicky měníme přístup k informačním a komunikačním technologiím a jejich smysluplnému zapojování nejen do výuky. Zatímco v počátcích jsme výuku stavěli zejména na principu BYOD (Bring Your Own Device), kdy jsme pracovali s vlastními zařízeními žáků a studentů, které si mohli do výuky přinést, jdeme v tomto školním roce mnohem dál. Na celé Základní škole PRIGO jsou ve všech hodinách při vhodných příležitostech využívány tablety Apple (iPady) a Apple TV.
My ale jdeme ještě dál! Implementovali jsme nový systém výuky jednotlivých předmětů založený právě na práci s informačními a komunikačními technologiemi. Na našem Lékařském a přírodovědném gymnáziu PRIGO obdrží nyní iPady všichni nově nastupující žáci a všichni starší studenti, kteří zahájí IB Diploma Programme (program mezinárodní maturity) a také jejich učitelé. Od dalších let budou podobně postupně v PRIGO školách vybaveni i všichni ostatní naši žáci, studenti a učitelé. Veškeré zařízení bude vždy nové, bude ho možné využít pro školní, mimoškolní i osobní potřeby a po úspěšném ukončení studia bude přenecháno do osobního vlastnictví žáka nebo studenta za symbolickou nebo zůstatkovou cenu.